A MongoDB projektünk az egy ügyfélnél lévő több milliós felhasználói adatbázis konszolidálására készült.
A cél az volt, hogy egy rendszeren belül, a lehető legrugalmasabban tudjuk kezelni a felhasználók által használt platformok adatait, ezzel elősegítve a marketing és sales folyamatokat. Egy felhasználóhoz tartozó adatokat folyamatos frissítéssel tartjuk naprakészen, priorizálva a beérkező adatok hitelességét. Az így elkészült adatbázis könnyen szűrhető, exportálható lett, ezáltal támogatva a sikeres targetálást.
A felhasználói adatbázis egyszerre több rendszerből is frissül, így a kapcsolódó rendszereknél is bevezettünk egy gyűjtőtáblát, ami a megfelelő eseményekre beillesztett egy új rekordot a saját adatbázisába, amit később szinkronizált a központi rendszerbe. Ilyen adatok voltak például az első regisztráláció dátuma, bejelentkezések dátuma, és a felhasználó személyes adataiban történt módosítások.
A feladat elvégzéséhez a MongoDB-t választottuk, mert az alkalmazás nem igényelt relációs adatbázist, ugyanis leginkább csak az adattárolás volt a feladata. Továbbá az adatszerkezet dinamikusan bővíthető mivel a JSON-höz hasonló BSON-ban tárolja azokat.
Egy olyan nagyvállalatnál, ahol több helyen gyűlnek adatok az ügyfelekről, létfontosságú, hogy ők a későbbiekben pontosabban legyenek célozhatóak hírlevelekkel, hirdetésekkel. Az adatbázisok értékét a méret mellett leginkább a szegmentálhatóság emeli. Pont ezt a célt érte el projektünk, hatékonyan támogatva ügyfelünk marketingjét és értékesítését. A rendszer belső szervereken fut, üzemeltetési költsége lényegesen alacsonyabb mint egy CRM bérlése, valamint rugalmasabb és teljes mértékben egyedileg testreszabott.
Felhasznált technológiák: PHP, MySQL, iOS, Android, MongoDB, BSON, NoSQL, CodeIgniter