Laczkó Gábor, Tiszavölgyi Péter és Gönczy Gábor alapítók mesélnek a Stylers Group küldetéséről.

Több mint 14 éve volt, hogy első ügyfelünket a Budapesti Műszaki Egyetem Martos Kollégium 103-as szobájában fogadtuk. Hatalmas ambíció és rengeteg terv zsúfolódott össze akkor is és a következő években azon a 10 négyzetméteren. Mégsem ezek voltak a legértékesebbek, hanem az akkor, ott formálódó közösség. Több mint 8 éve próbáljuk megfogalmazni küldetésünk. Számos könyvön, szervezetfejlesztő tanulmányon, előadáson rágtuk át magunkat, és mégis azt érezzük, hogy most is pontosan ott vagyunk, ahonnan indultunk. Csak a forma változott, a tartalom nem – és nekünk ez így tökéletes.

Értékalapú közösség

Általában ahogy egy cég növekedni kezd, szinte észrevétlenül feloldódnak benne a munkatársak. Megjelennek a formalitások, a hierarchikus viszonyok, és átveszik a személyes kapcsolatok szerepét. Főnökök és alkalmazottak hálózata egymással ellentétes célokkal és elvárásokkal. Ide nem akartunk soha eljutni, hogy aztán erőltetett csapatépítőkkel kelljen a munkatársak fejébe beletréningelni a corporate identity-t.

Szerencsések vagyunk, hogy fordított utat jártunk be. Előbb volt meg az a közösség, melyre a céget építettük, és nem a cégből kellett közösséget kovácsolnunk. Abban a kollégiumi szobában, a Klub 103-ban, ahogy azóta is hívjuk, egy olyan erős közösség formálódott, melyre akkor is és azóta is építeni tudtunk. Hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy ezt rögtön felismertük.

Láttuk a lehetőségeket, melyekkel élni tudunk, és mindig egymásra találtunk azokkal, akikkel kölcsönösen segíteni tudtuk egymást. Értékeket kaptunk és adtunk egymásnak. Eleinte nem üzletet kezdtünk el építeni, “csak” kapcsolatokat. Többségében nem is üzleti tranzakciókról volt szó. Bulikat vagy LAN-partikat szerveztünk, beszivárogtunk a hallgatói önkormányzatba, kölcsönök és szívességek szövevényes hálózata vett körül minket. Mindenki értéket vitt magával és hozott is. Méghozzá annyit, hogy idővel szétfeszítette a szűkös kollégiumi szoba falait.

Ennek a közösségnek a tagjaiból kerültek ki, vagy ehhez csatlakoztak első munkatársaink és partnereink. Közülük többekkel a mai napig együtt dolgozunk valamilyen formában, és a később jövők is örömmel azonosultak ezzel a szemlélettel. Annak ellenére, hogy eddig minden kísérletünk kudarcba fulladt, amikor ezt pontosan meg akartuk határozni. Kivéve angol szlogenünket, mely ezt úgy foglalja össze, hogy “create value with us”.

Küldetésnyilatkozat helyett

Távol állnak tőlünk a hangzatos küldetésnyilatkozatok. Egy fejlesztő cég vagyunk, de számunkra ez nem csak azt jelenti, hogy kódsorról kódsorra haladva rágjuk át magunkat egy feladaton. Fejlesztünk és fejlődünk. Organikusan, együtt és sokszor észrevétlenül. Nem csak hozzátenni akarunk a világhoz egy-egy projektünkkel, hanem igyekszünk kivenni azt, ami számunkra érték, amitől fejlődni és amivel azonosulni tudunk. Arra törekszünk, hogy jól gazdálkodjunk mindazzal, amit 14 éve folyamatosan kapunk barátainktól, kollégáinktól, partnereinktől és ügyfeleinktől, hogy aztán apránként a többszörösét tudjuk hozzátenni a világhoz. Az a célunk, hogy továbbra is összefogjuk, fejlesszük és teremtsük ezeket az értékeket 🙂